Horvátországból Ausztria felé

2017.10.03. Reggel elindultunk Brocanacból és Szlovénia felé vettük az irányt. Dél körül a gyerekek már nagyon nehezen viselték az autózást és mind éhesek voltunk. Kerestinecben egy templom parkolójában álltunk meg ebédelni. A templomkertben lévő játszótér miatt esett erre a választásunk. Sajnos eleredt az eső, de így is jót rohangáltak és hintáztak a gyerekek, amíg én megfőztem az ebédet. A mobil WC-t itt avattuk fel. Az összes kölöknek egyszerre jött meg az ihlete és még egy rendes bokor vagy fa sem volt a környéken.

Horvátországot Drase-nál hagytuk el és átléptünk Szlovéniába. A határátkelő egy kis félreeső úton volt. Körben káposzta és salátaföldek. A határőr nagyon kedves volt, megkérdezte hogy vagyunk, hogy utaztunk. Amikor elhajtottunk, Csabi úgy látta, mintha integetett volna. Lehet hogy azt akarja, hogy álljunk meg? Esetleg csak elköszönt? Hamar kiderült, hogy nem búcsúzkodni akart. Száguldva jött utánunk, ugyanis az egyik személyigazolvány ott maradt. Sűrű bocsánatkérés közepette adta vissza.

Brocanac és Backerberg között több mint 600 km volt, így ezt nem egyben szerettük volna megtenni. Még nem tudtuk, hol töltjük az estét, de nem akartunk kempinget vagy lakókocsi parkolót keresni.  Megálltunk Slovenske Konjice-ben egy Lidl-nél hogy friss gyümölcsöt és zöldséget vegyünk. Amíg én bementem vásárolni, Csabi összefutott egy magyar sráccal a parkolóban. ausztria02Egy furgon mellett állt és hallotta, hogy magyarul beszél. Megszólította, elkezdtek beszélgetni és hamar kiderült, hogy fuvarozó és sokat utazik Európán belül. Rögtön tanácsot kért tőle Csabi, hogy hol érdemes éjszakára megállni. Azt mondta ő mindig nagyobb áruházak parkolójában tölti az éjszakát, mert be van kamerázva, így biztonságos és nem közterület, így a rendőrök nem küldhetnek el. Kérj és adatik! Pont erre az információra volt szükségünk. Tudni kell ugyanis, hogy Szlovéniában és Ausztriában sem lehet vadkempingezni és a rendőrök meg is büntethetnek, ha „tetten érnek”.

Innentől  kezdve, szemünk a nagy áruházakat kereste és nem a vásárlási láz hajtott. Mindenképpen szerettük volna az éjszakát az Osztrák oldalon tölteni, hogy ne maradjon sok autózás másnapra. Már besötétedett, amikor megtaláltuk a megfelelő szálláshelyet. billa01Pfarrdayban egy Billa parkolóban álltunk meg. Sajnos pakolászás közben kiesett az Andrejtől kapott füge lekvár és összetörött. Az áruház raktáránál talált kartonpapírral és némi vízzel feltakarítottuk a maradványokat. Már csak 15 perc volt zárásig így alig volt autó a parkolóban. Másfél-két óra múlva a dolgozók is elmentek. Addig megfőztem a vacsorát, ettünk, megmosdattuk a kicsiket. Mi is végeztünk némi cicamosdást, hiszen ekkor már több napja nem sikerült fürdenünk.

ausztria01A mobil WC ismét életeket mentett, mert a kivilágított parkolóban nehéz lett volna elintézni az intézni valókat. Este 9-re minden elcsendesedett, a gyerekek is. Olvastunk még egy kicsit és mi is eltettük magunkat másnapra. Meglepően jól aludtam egészen reggel 5-ig, amikor jöttek füvet nyírni a parkoló körül. Egy levélfújóval pedig elkezdtek „összesöpörni”. Aki esetleg még közelről nem látott és hallott ilyet, annak írom, hogy ez olyan mintha egy láncfűrésszel erdőt irtanának. Kellemes ébresztő volt. A gyerekek még 6-ig tudtak aludni, de ekkorra már a lakókocsi körül sepregettek így ők is felkeltek. Az áruház 7:15-kor nyitott és pillanatok alatt tele lett a parkoló. Vettem friss kenyeret, zöldséget és megreggeliztünk. Érdekes volt ahogy jönnek mennek az emberek és az autók körülöttünk mi meg nyugodtan eszegetünk a kis otthonunkban.  Ismét hálát adtam a függönyöknek, amit az indulás előtti napokban varrtam csak meg.

eniEbédelni Judenburgban álltunk meg, egy ENI benzinkútnál. Nem a legjobb helyen volt és a személyzet sem volt túl kedves, de Csabesz már majdnem elaludt így kénytelenek voltunk. Amíg megfőztem a gyerekek (mind a 4! 🙂 ) az autómosót nézték, ahogy dolgozik. Ebéd után el is mosogattam a két napja gyűlő szennyes edényeket. Egy lavórt raktunk a lakó alá, ahol kifolyik a mosogatóból a víz, Csabi figyelte mikor telik meg, ekkor én bedugtam a lefolyót ő meg kiöntötte a vizet a sövény tövébe.  Amikor bementünk kávét venni a kútra, közölték, hogy itt nem lehet parkolni. Megköszöntük az információt majd lesétáltunk a Mur folyóhoz. Sajnáljuk, hogy nem tudtuk a várost megnézni, mert a hegyről lefelé jövet gyönyörű látványt nyújtott.

Innen még kb 3 órát kellett utaznunk végcélunkig. Luca és Csabesz gyorsan elaludtak miután elindultunk. Gyönyörű tájak mellett haladtunk el. Óriási hegyek, kristálytiszta folyók, patakok tűntek fel. Tehenek legeltek mindenfelé, hatalmas több emeletes családi házak magasodtak, néha a semmi közepén. Tiszta, rendezett és nyugodt volt minden. Mi is (a tisztát leszámítva). Éreztük, hogy ez most jó lesz!

Még megálltunk egy hatalmas viaduktnál, hogy csodáljuk a kilátást, csináljunk pár képet és hogy pihentessük az autó fékjeit, amik kezdtek túlmelegedni a meredek lejtőn.

ausztria27Innen már senki nem állíthat meg minket, csak a hólyagunk. Kb 5 percre a végcéltól muszáj volt félreállni az erdő szélén, hogy mindenki könnyítsen magán.

gom01Végre megláttuk az épületet, ami még jobban nézett ki és még nagyobb volt, mint a képeken. Leparkoltunk, elindultunk a ház felé egy alak pedig elindult felénk. Köszöntünk, kezdtük a mondandónkat angolul, amikor az ismeretlen magyarul válaszolt. Ervin, aki szintén önkéntes volt, az elsők között érkezett Gomdéba, több mint 4 hónapja. Mivel ő volt az egyetlen magyar a házban őt kérték meg, hogy fogadjon minket. Talán apróság, de nekem nagyon sokat jelentett. Igazi odafigyelésre utal. Vártak minket!