Ausztriából Franciaország felé – Káposzta fesztivál

2017.10.14. Először azt terveztük, hogy egyben levezetünk a Franciaországi Fraize városáig, de túl hosszúnak találtuk azt a 640 kilométert, így végül foglaltunk szállást  Stuttgart közelében, Leinfelden-Echterdingenben.  Az út nagy része Németországon keresztül vezetett, ahol jó minőségűek az utak és mivel a lakókocsit sem vittük magunkkal, elég jól tudtunk haladni.

Ebédelni a Chiemsee tónál álltunk meg, a Bundesautobahnraststätte Chiemsee nevű étteremnél. Az étterem nem bizonyult a legjobb választásnak, de a tó és környéke nagyon szép volt. Kicsit a Balatonra emlékeztetett.

Nem időztünk sokat, mert Stuttgartra akartuk a délutánt szánni. A kicsik gyorsan elaludtak a kocsiban, Boti fejére rakta a fülhallgatóját, mi pedig nyugodtan nézelődhettünk.

Ezután még megálltunk  Augsburgnál. egy autópálya melletti pihenőben.  Elintéztük folyó ügyeinket és ittunk egy kávét. Amikor kijöttünk az ég tele volt hőlégballonokkal.

15 óra körül elértük a város határát, ahol szállást foglaltunk. A navigáció szerint már csak 15 percre voltunk a végcéltól, viszont bármerre indultunk, útlezárásba futottunk. A szűk utcák miatt forgolódni sem nagyon tudtunk. Rengeteg ember nyüzsgött az utcákon, több ház előtt árultak dolgokat. Nem tudtuk mi zajlik a városban, de a 15 perc majdnem egy óra lett. Végre leparkoltunk a panzió előtt. Az ajtón felirat, kulcs a szomszédos szállodában van. Ott újabb felirat, hogy hétvégén csak 16 óráig vannak, így 20 perccel maradtunk le a recepciósról. Felhívtuk a foglaláson lévő számot. Szerencsére kulcs automata volt elhelyezve így a biztonsági ellenőrzés után egy kódot kaptunk, amivel a trezor kiadta a kulcsunkat.   Szállásunk tiszta és tágas volt, a célnak tökéletesen megfelelt.

Próbáltuk kideríteni, hogyan jutunk be Stuttgartba, de a közlekedésről nem találtunk túl sok információt és a net is szörnyű lassúnak bizonyult. Úgy döntöttünk megnézzük mi folyik a környéken. Igazából fogalmunk sem volt merre menjünk, csak a tömeget követtük és egyszer csak egy káposztafesztivál kellős közepén találtuk magunkat. Nagyon különlegesek voltak a csúcsos káposzták, még soha nem láttunk ilyet. Asztalok, pultok, bódék sorakoztak egymás után, óriási étel és ital választékkal, rengeteg káposztával. Még káposzta snapszot is szervíroztak, káposzta levélben. Több helyen szólt a zene, a vendéglátóhelyek roskadásig telve. A városka központjában pedig koncertek mentek. Óriási embertömeg hömpölygött az utcákon. Nem mertük elengedni a gyerekek kezét, nehogy elvesszenek. Botondot így is majdnem sikerült elhagyni. (De visszatalált 🙂 ) Csak később tudtuk meg, hogy ez a legnagyobb káposztafesztivál Németországban és közel 40 000 ember látogat ide az esemény miatt. Mi teljesen véletlenül futottunk ebbe az eseménybe, de nagyon örültünk neki, hogy így történt.